Kreta del 1 - Hotellet och badbilder

Nu ska jag äntligen skriva ihop en sammanfattning om resan till Kreta som jag gjorde ihop med mina fyra bästa tjejkompisar den 5-12 september! Det var vår första utlandsresa tillsammans, och den blev verkligen superbra. Vi har flera hundra bilder från resan och många är långt ifrån bloggvänliga, haha. Men jag ska plocka ut de bästa och skriva utifrån bilderna tänkte jag!

Vi bodde på Casa di Porto, ett superfint hotell i Platanias. Det var en del av en större hotellanläggning med tre olika hotell, och man kunde gå emellan alla hotellen och använda alla pooler och så. Vi valde all inclusive och åt därför alltid på hotellet (förutom en kväll då vi åkte till Chania), och maten där var toppen!

Här bodde vi! Vi hade hyrt två tvårumslägenheter (och fick en "extrasäng", aka en uppbäddad soffa i det ena rummet) och de låg lite avskilt från de andra lägenheterna. Det passade oss perfekt, vi fick en liten rosträdgård utanför rummen och det var i princip aldrig någon som gick förbi där. På uteplatsen mellan våra rum hängde vi varje kväll! Emma, Evve och jag sov i det ena rummet och Jessi och Helena i det andra. Vårt schema såg ungefär likadant ut varje dag: klockan åtta gick vi upp och klädde på oss, och sedan möttes vi vid frukosten (Helena och Jessi var alltid snabbast upp ur sängen, haha). Efter frukosten gick vi och smörjde in oss med solkräm och sen låg vi vid poolen och badade i havet hela förmiddagen. Sen var det dags för lunch, sen mer solande och sedan dags för en dusch innan vi gick till middagen. Efter middagen hängde vi på uteplatsen och sen gick vi en runda på stan! Vi gjorde såklart lite olika saker varje dag, men så såg våra dagar ut i stora drag.

Lite bilder från en av middagarna samt en frukost, åh vad jag älskar hotellfrukost ♥

Ovanpå restaurangen fanns en takvåning med glasväggar runtomkring där man kunde äta frukost på morgonen. Det var verkligen hur fint som helst att sitta där uppe! Dock blev det så galet varmt, så jag var tyvärr bara där en morgon. De andra mornarna höll jag mig i den lite svalare restaurangdelen!

Alla drinkar var gratis med all inclusive, så vi hängde mycket vid poolbaren och hämtade drinkar både på dagen till poolen och på kvällen tog vi med oss det till vår uteplats vid rummen. Jag som inte dricker så mycket växlade för det mesta mellan de fyra alkoholfria drinkarna de hade, haha. Två av dem var supergoda!

Badade i havet gjorde vi såklart också, massor! Jag älskar verkligen att bada i havet, det är det bästa som finns. Vi låg aldrig på solstolarna på stranden, för vårt hotell låg precis vid havet så det var bara att gå från solstolen vid poolen och direkt ner till stranden. Jätteskönt! Havet var verkligen ljummet när vi var där, jag har aldrig badat i havet när det har varit så varmt förut. Det var väldigt lugnt där också, det var bara en dag som det var gul flagg så då lekte vi lite i vågorna tills vi var alldeles omtumlade, haha. Och just det, det fanns fiskar där som bet oss! Speciellt stackars Jessi, haha. Men de var bara där i typ två dagar, så de hade nog hamnat lite vilse, för sen såg (eller kände) vi dom inget mer. Tur det!

Grekland 2015

Nu var det ett tag sedan jag var inne här på bloggen, och det mest intressanta som har hänt sen dess är självklart att jag och brudarna har hunnit vara en vecka på Kreta! Det har var hur härligt som helst, helt underbart att få komma iväg en vecka och äntligen få lite sol och bad. Vi åkte den 5 september och kom hem i lördags igen.

Jag var tyvärr inte jättebra på att ta bilder, så jag tänkte att jag kommer skriva om resan och lägga upp bilder så fort jag fått tag på mer bilder från de andra tjejerna, hihi. Tänkte bara uppdatera er lite snabbt om vad jag haft för mig! Förutom utlandsresan har jag jobbat som vanligt, nu har höstschemat dragit igång så då jobbar jag lite mindre än förut. Varannan vecka kommer jag vara ledig fredag, lördag och söndag, så nu börjar jag känna att det är dags för mig att skaffa en hobby! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med all fritid, haha.